vrijdag 20 juni 2014

Piet Mondriaan

Lucasziekenhuis
In het Lucasziekenhuis aan de Jan Tooropstraat heb ik met chef Ben een paar kantoortjes verbouwd en ingericht. Dat duurde echter niet lang, een paar weken geloof ik. Daarna zijn we er niet meer geweest. Hoe dat kwam weet ik niet. Privé ben ik er nog vaak genoeg geweest voor onderhoud aan het lichaam! Het ziekenhuis is onlangs enorm uitgebreid. Wij waren denk ik gewoon te klein.

Novotel
In het Novotel (hotel) aan de Europaboulevard liggen ook nog enige voetstappen. Daar had een verdieping brandschade opgelopen. Enige deuren werden vernieuwd en er moesten enige nieuwe kopschotten achter bedden geplaatst worden. Het was meer sjouw en loopwerk dan dat je zinnig bezig was. Maar het is weer eens wat anders zo’n groot hotel.

Broek in Waterland
In Broek in Waterland staan houten huizen. In twee daarvan kwamen we regelmatig voor onderhoud. Bij één huis is de voor en zijgevel geheel vernieuwd. Dat is dan voor ons weer eens een mooi werk. Want meestal zit je toch in de troep! De houten delen van de voorgevel heb ik samen met chef Ben nog op breedte gelijmd en geschaafd. Potdekselen noemen ze deze constructie. De familie die eigenaar van het huis was deed volgens mij iets met koffie en thee. Een heel bekende naam.

Duivendrecht
In de Kloosterstraat te Duivendrecht staan leuke huizen. In één ervan werd een nieuwe keuken geplaatst door ons. Tevens werd enig ander werk verricht. Laten we zeggen: het moest bewoonbaar gemaakt worden. Het was behoorlijk verwaarloosd. Ook enige schuttingen in de tuin werden vervangen. Op ongeveer dezelfde plaats stond hier vroeger een 17e eeuwse boerderij. Deze boerderij met de naam ‘Weltevrede’ werd eerder bewoond door een familielid van mijn moederskant. De schilder Piet Mondriaan heeft de boerderij nog geschilderd. De stulp is in 1925 gesloopt. Voor mij was dit een leuke bijkomstigheid. 

De 17e eeuwse boerderij te Duivendrecht geschilderd door Piet Mondriaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten